Jak wygląda reklama nieruchomości w sieci? Dlaczego Internet jest najważniejszym medium dla branży?
Polski rynek budowlany jest jednym z najszybciej rozwijających się na Starym Kontynencie. Nic więc dziwnego więc, że reklama nieruchomości w sieci rośnie równie dynamicznie co cała branża.
Przedstawiciele branży budowlanej optymistycznie postrzegają koniunkturę i możliwości dynamicznego rozwoju. Eksperci wymieniają kilka szans jakimi są środki unijne z kolejnej perspektywy budżetowej, budownictwo mieszkaniowe oraz ewentualne projekty partnerstwa publiczno-prywatnego.
Branża mieszkaniowa mijający rok może zaliczyć do rekordowych.
Na popyt mieszkaniowy ma wpływ rekordowo niski poziom stóp procentowych NBP, dobra koniunktura gospodarcza i działalność programu MdM. Stabilny popyt i idące za tym inwestycje zwiększają podaż co będzie miało zapewne przełożenie na chęć przyciągnięcia klientów czyli działania reklamowe inwestycji. Internet jako źródło wiedzy dla klientów umacnia swoją pozycję. Inwestorzy coraz częściej korzystają z informacji zamieszczonych w sieci, nic więc dziwnego, że jest to medium numer 1 dla branży.
Branża nieruchomości na przestrzeni ostatnich 5 lat utrzymuje udział w wydatkach na reklamę internetową online na poziomie 6-8%. Samo utrzymanie 8% udziału (IAB AdEx 2014) przy wzrastającym rynku w tych latach o ponad 60% wystarczyło żeby branża stała się czwartą co do wielkości wydatków na reklamę online.
Według badania IAB Polska przeprowadzonego wśród internetów:
Klienci, którzy w ciągu 12 miesięcy wydali pieniądze na produkty bądź usługi z kategorii nieruchomości w 33% opierali się na informacjach znalezionych w sieci, a w 14% przypadków dokonali transakcji w Internecie.
Consumer Journey Online, 2015
Z punktu widzenia planowania kampanii na tym rynku, bardzo ważnym elementem jest możliwość dokładnego targetowania (drugim kardynalnym czynnikiem jest dostosowanie działań do miejsca w leju sprzedaży o czym krótko we wpisie 3 etapy podróży klienta). Jeśli chodzi o celowanie przekazu niezbędne jest targetowanie geograficzne. Przykładowo reklama nieruchomości na określonym obszarze dla konkretnej inwestycji.
Wydatki reklamowe w rozbiciu na poszczególne media 1
Selektywne dotarcie jest tu kluczem do efektywności działań w branży nieruchomości, dlatego właśnie Internet i nowe media odgrywają tak ważną rolę. Struktura inwestycji w reklamę ukazana na wykresie obok potwierdza jednoznacznie powyższe twierdzenie.
27% nakładów reklamowych jest przeznaczanych na inwestycje w online. Oznacza to, że jest to branża w której wydatki na reklamę internetową przebiły nakłady na reklamę telewizyjną.
Reklamodawcy z sektora nieruchomości i B2B uważają internet za kluczowe medium.
Reklamowe źródła wiedzy na temat nieruchomości 2
Najczęściej działania reklamowe prowadzone są przy wykorzystaniu narzędzi takich jak banery graficzne, mailingi, PPC (płatne linki w wyszukiwarkach) oraz działania działania kontekstowe.
Niezależnie od wybranych narzędzi reklama nieruchomości powinna być dokładne targetowana.
Przykładowo jeśli chodzi o targetowanie graficznych banerów planowanie możemy oprzeć o technologie RTB (Real Time Bidding) pozwalającą na zakup dotarcia do sprofilowanych użytkowników. Możemy również sięgnąć po bardziej niszowe narzędzia jak SMS/MMS, które dobrze spełniają swoją rolę przy działaniach bardzo lokalnych (na przykład podczas targów lub dni otwartych).
Ważne jest również retargetowanie czyli emisja reklam do osób, którzy byli na stronie firmy ale nie podjęli żadnej akcji (na przykład nie pozostawili do siebie kontaktu). Pamiętajmy, że celem komunikacji jest zainteresowanie klienta naszą ofertą, sprowadzenie na naszą stronę i zachęcenie do pozostawienia danych dla działu sprzedaży. Kilka ważnych uwag jak pozyskać najlepsze leady dla sprzedaży zamieściliśmy w poprzednich artykułach.
Źródła:
1 IAB Polska AdEx 2015.
2 IAB Polska Consumer Journey Online, polscy internauci w wieku 15+, N 655.
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.