Zapewne już zastanawiałeś się od czego rozpocząć koncepcje strony internetowej i komu powierzyć jej tworzenie. Czy jednak przemyślałeś jaki ma być cel strony i jak generować leady?

W praktyce firmy zazwyczaj przeprowadzają krótki konkurs ofert w którym decydującym czynnikiem jest cena. Jednak to funkcja i sposób zaprojektowania strony powinny być najważniejsze. Choć w przypadku wizytówki na której znajdą się proste informacje o firmie, ofercie, usługach, zespole, doświadczeniu to takie podejście też może się sprawdzić.

Jeżeli jednak strona ma być narzędziem wspierającym sprzedaż to chciałbym Cię przekonać do tego, żeby odłożyć kwestie ceny na późniejszy etap. Jeżeli strona będzie spełniała swoją rolę czyli odpowiadała na pytanie jak generować leady to przestaniesz ją traktować jak koszt, a zaczniesz jak inwestycję.

Jak zaprojektować stronę internetową, która będzie wspierała sprzedaż czyli generowała dodatkowy przychód. Poniżej kilka podstawowych porad jak podejść do tego problemu.

1) Strona internetowa to część marketingu

Powyższe zdanie na pierwszy rzut oka wydaje się oczywiste, a jednak nadal wiele firm patrzy na stronę internetową jak na problem techniczny. Rozwiązaniem tak postawionego problemu jest zatrudnienie firmy lub informatyka, który „postawi” stronę. Następnie należy tylko „wgrać” teksty i strona gotowa.

Oczywiście powyższe podejście jest błędne. Zazwyczaj nasza firma nie potrzebuje kolejnej „wizytówki” wiszącej w sieci, na której nic się nie dzieje, której nikt nie ogląda.

Strona internetowa nie jest domeną informatyków pomimo, że powstaje przy ich znacznym udziale.

2) Strona internetowa to jedno z mediów – tak zwane medium własne

Musimy spojrzeć na stronę z szerszej perspektywy jako na kolejny kanał komunikacji. Wyznaczyć cele, wymyślić koncept, pomysł na treść oraz odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób ma angażować klientów.
Jeżeli strona ma być miejscem gdzie klienci mają zostawiać zapytania o ofertę to trzeba taka stronę odpowiednio zaprojektować.

3) Postawmy stronie internetowej konkretny cel

Żeby strona przynosiła zyski czy podnosiła wartość naszej firmy musimy zastanowić się jaki cel ma spełniać. Oczywiście musi on być dostosowany do potrzeb. Inny cel postawimy przed stroną dla popularnego napoju lub wafelka (rynek FMCG), a inny dla firmy z usługami księgowymi (rynek B2B).

    Nasze podejście w AdAlliance odpowiada na pytanie jak generować leady opierając się na strategii 5R. Jest to rozwiązanie przede wszystkim dedykowane firmom, w których:
  • sprzedawany towar/usługa stanowi znaczący wydatek dla kupującego,
  • produkt/usługa jest złożona i potrzebna jest wiedza żeby ją zrozumieć i porównać,
  • od sprzedawcy wymagana jest głęboka ekspercka wiedza,
  • bardzo ważny jest dobry wizerunek producenta.

 

4) W dzisiejszym świecie najważniejszym źródłem wiedzy jest sieć

Sprzedaż jeszcze nie tak dawno opierała się na bezpośrednim kontakcie i informacjach przekazywanych na spotkaniu z handlowcem. Po serii rozmów przystępowaliśmy do porównywania ofert i wybieraliśmy najlepszą.

Dziś proces sprzedaży wygląda zupełnie inaczej. Spotkanie bezpośrednie nie jest już tak istotne. Jeżeli klient chce kupić produkt lub usługę to w pierwszej kolejności czyta na jego temat w sieci. Zazwyczaj podczas spotkania z naszym handlowcem potencjalny klient ma więc już wiedzę i wyrobioną opinię. Chce ją ewentualnie potwierdzić lub poznać człowieka z którym przyjdzie nam współpracować.

Strona www jest zazwyczaj pierwszym bezpośrednim miejscem styku klienta z naszą firmą. Podczas wizyty na stronie internetowej klient wyrabia sobie zdanie na temat jakości, wiarygodności, technologii, nowoczesności, oferty naszej firmy.

5) Coraz trudniej jest skutecznie się promować nie tworząc użytecznych treści

Jesteśmy obecnie zalewani z telewizorów, radia, billboardów na ulicy oraz internetu milionami przekazów reklamowych. Jest ich tak dużo, że przestaliśmy na nie zwracać uwagę lub co gorsza ufać im. Dlatego firmy zaczęły rozwijać tak zwany kontent marketing (marketing treści). Jeżeli konsumenci mają dość kolorowych reklam i nie zwracają na nie uwagi to trzeba ich zainteresować ofertą w inny sposób. Firmy więc tworzą blogi, poradniki, nagrywają filmy, które mają zaangażować klienta, dostarczyć mu użytecznych informacji i pomóc rozwiązać problem.

Weźmy jako przykład sytuację: remontuję dom i chciałbym go ocieplić. Zanim wezwę ekipę to będę chciał przeczytać w internecie jakie są dostępne technologie, jakie mają zalety i wady. Poszukując tych informacji zapewne trafię na stronę producenta. Jeżeli będzie ona zawierała wszystkie potrzebne mi informacje, a może nawet film instruktażowy jak przeprowadzić cały proces ocieplenia budynku to moje zaufanie do firmy wzrośnie. Najprawdopodobniej więc wybiorę produkty tej firmy. Podzieliła się ze mną wiedzą jak rozwiązać problem i ufam jej, że jest ekspertem. Żeby uzyskać taki efekt musiałem po pierwsze trafić na stronę producenta po drugie treść na temat ocieplania musiała być dla mnie użyteczna, nie ograniczała się tylko do opisu mojej oferty.

Przystępując do procesu tworzenia nowej strony internetowej pamiętajmy żeby: wyznaczyć cel jaki ma spełniać, jak generować leady, zbadać czego oczekują od naszej strony konsumenci, zaplanować użyteczną treść, zaprojektować technicznie w ten sposób by spełniała powyższe warunki.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projektowaniu strony internetowej, która ma generować zapytania ofertowe, skontaktuj się z nami.

Rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż przez stronę. Wyposażone w platformę do generowania leadów.

Oferta: Strona firmowa generująca zapytania ofertowe (leady)
jak zoptymalizować stronę docelową

Rozwiązanie dla profesjonalistów: blogerów lub wydawców internetowych. Wyposażone w platformę do angażowania odbiorców.

Oferta: Strona dla profesjonalnych twórców

Rozwiązanie do sprzedaży produktów lub usług przez Internet. Zintegrowane z platformą do lojalizacji klientów.

Oferta: Strona sklepu w Internecie