Generowanie leadów na stronie

Jak wygląda generowanie leadów na stronie firmy, sklepu, profesjonalnego bloga lub innego typu organizacji w Internecie?

Wspominając generowanie leadów na stronie większość osób ma na myśli konwersję, czyli zmianę odwiedzającego w lead. To proces w którym odwiedzający klika w wezwanie do działania, przechodzi na stronę docelową, wypełnia pola formularza i staje się kontaktem.

Jednak zanim to nastąpi najpierw trzeba zwrócić uwagę obcych osób i zachęcić do wejścia na stronę. Najbardziej efektywne kanały to rekomendacje zadowolonych klientów, przekierowania z wyszukiwarek internetowych oraz mediów społecznościowych.

Mechanizm generowania leadów na stronie internetowej

Krok 1. Kliknięcie w wezwanie do działania

Ktoś (odwiedzający) odkrywa firmę za pośrednictwem jednego z kanałów marketingowych. To może być strona firmy, strona bloga, strona w mediach społecznościowych, a może reklama PPC (ang. Pay-Per-Click) w wyszukiwarce internetowej. W każdym z kanałów umieszczone zostało odpowiednio przygotowane wezwanie do działania (ang. Call-To-Action, CTA). Wezwaniem do działania może być zdjęcie, przycisk albo odnośnik, który skłoni odwiedzającego do podjęcia określonego działania. W przypadku generowania leadów podstawowym celem jest przekierowanie odwiedzającego na stronę docelową.

Mechanizm generowania leadów na stronie

Krok 2. Zapoznanie się z ofertą na stronie docelowej

Strona docelowa (ang. landing page) to strona internetowa na którą użytkownik zostaje przekierowany z określonego powodu. Strona docelowa może być wykorzystywana do różnych celów, ale jednym z najczęstszych zastosowań jest pozyskanie leadów za pośrednictwem formularza kontaktowego.

landing-page

Krok 3. Wypełnienie formularza na stronie docelowej

Formularze są umieszczane na stronach docelowych. Składają się z kilku (czasem kilkunastu) pól, które zbierają informacje o użytkowniku w zamian za oferty. Oferta to treść lub inna wartościowa zawartość, która jest proponowana na stronie docelowej. Oferta musi być na tyle wartościowa dla użytkownika, by chciał „zapłacić” za nią swoimi danymi osobowymi lub kontaktowymi.

formularz-zawartosc-cbm

W powyższym przykładzie w zamian za imię i adres email użytkownik otrzymuje dostęp do pełnej wersji prezentacji wideo. Natomiast dane o użytkowniku są zapisywane w Centralnej Bazie Marketingowej, która pozwala na śledzenie działań użytkownika w przyszłości i przeprowadzenia prawidłowej kwalifikacji leada.

Pobierz listę kontrolną kampanii do generowania leadów

Dokument .pdf, który pomoże uruchomić pierszą kampanię do generowania leadów

Podaj imię i adres e-mail by pobrać dokument.