9 warunków, które musisz spełnić jeśli chcesz ograniczyć dostęp do treści na stronie internetowej firmy.

Aby zamknięta treść skutecznie zbierała dane o potencjalnych klientach musi oferować adekwatną wartość do poziomu informacji osobowych, którymi użytkownik będzie się musiał podzielić w formularzu do generowania leadów.

To jest kontynuacja artykułu Kiedy nie ograniczać dostępu do zawartości?.

Jeśli zdecydujesz się na zamknięcie dostępu do zawartości, upewnij się, że:

1. Zamknięta treść jest właściwie opisana. Wyeksponowane są prawdziwe korzyści jakie odniesie odbiorca po pozostawieniu danych osobowych w zamian za możliwość pobrania zawartości. Należy zastosować zasadę wzajemności, czyli poziom informacji osobowych, którymi będzie musiał się podzielić użytkownik musi być adekwatny do korzyści którą odniesie z dostępu do dokumentu.

2. Co przyniesie większe korzyści dla firmy: pozyskanie ruchu z wyszukiwarek czy wygenerowanie nowych leadów? Musisz pamiętać, że zamykając najlepsze treści zmniejszasz swoją pozycję w rankingach wyszukiwania. Jaką odniesiesz korzyść z wysokiej jakości materiałów, jeśli nikt ich nie odkryje. Strony docelowe mogą poprawić pozycjonowanie strony i zwiększyć zaangażowanie odwiedzających, jeśli utwierdzisz ich w przekonaniu, że są we właściwym miejscu, a zamknięta treść spełni ich oczekiwania.

3. Wybrany został właściwy moment by zaoferować zamkniętą treść. Zrób to wtedy, gdy ludzie są gotowi do rozmowy o twoich usługach. Określ na jakim etapie procesu sprzedaży jest dany użytkownik, a następnie dostosuj komunikację i typ oferty do poziomu zaangażowania potencjalnego klienta.

4. W formularzach zamieszczone zostały krótkie i precyzyjne pytania. Badania pokazują, że krótsze formularza mają wyższy współczynnik konwersji. Proś tylko o niezbędne informacje, które można wykorzystać w danej chwili.

5. Proces zbieranie leadów rozpoczniesz od pozyskania odpowiedzi tylko na jedno pytanie (tj. adres email). To niski poziom ryzyka dla użytkowników. Tego typu pytanie jest właściwe na wczesnych etapach cyklu sprzedaży. Mniej wysiłku w dotarciu do treści, przekłada się na większą skłonność odwiedzającego stronę firmową do podzielenia się informacjami o sobie.

6. Zaplanowano rozwiązanie stopniowego gromadzenia danych o użytkownikach. Zamiast prosić ludzi, aby wypełnili długi i szczegółowy formularz, zbieraj dane po trochu, zadając różne pytania przy różnych okazjach. Dostosuj się do sytuacji i intencji potencjalnego klienta.

7. Masz “zabójczą zawartość” (ang. killer content). Użytkownicy są bardziej skłonni podania danych osobowych, gdy mają przekonanie o unikatowości i wysokiej użyteczności oferowanych im treści. Twoim kluczowym wyzwaniem jest dowiedzieć się jakie treści są cenne dla twoich użytkowników.

8. Ludzie rozumieją, dlaczego dostęp do zawartości jest ograniczony. W przypadku użytkowników, którzy już pobrali jakąś zamkniętą zawartości, o tym czy pobiorą kolejne będzie decydował poziom zadowolenia z dostarczonej im treści. U nowych użytkowników najpierw trzeba wzbudzić zaufanie. Stworzenie czytelnych podsumowań lub list korzyści może znacząco obniżyć poziom niepewności i skłonić większy odsetek potencjalnych klientów do wypełnienia formularza.

9. Skrzynki email użytkownika są właściwie chronione. Kiedy ludzie podzielą się z tobą adresem email, używaj go z rozsądkiem. Należy pielęgnować relacje z użytkownikami i dostarczać informacji, których potrzebują, a nie tych które chcesz im wysłać.

Zamknięte treści muszą oferować rzeczywistą wartość

Nie wszystkie strony muszą być zamknięte i nie wszystkie zamknięte treści muszą być irytujące dla użytkowników. Jeśli dobrze zaplanujesz proces udostępniania informacji skorzystają na tym zarówno potencjalni klienci jak i twoja organizacja. Kluczem do udanego generowanie leadów jest zrozumienie intencji klientów i posiadanie wysokiej jakości treści, za które ludzie będą skłonni przehandlować swoje dane osobowe.