Jak generować zapytania sprzedażowe za pośrednictwem firmowej strony internetowej?

Przestań myśleć o swojej stronie jako internetowej wizytówce, która prezentuje podstawowe informacje o firmie. W zamian zacznij myśleć o niej, jako marketingowym narzędziu z jasno określonymi i mierzalnymi celami – stronie generującej zapytania ofertowe.

Po ustaleniu jak będzie wyglądała i do kogo będzie skierowana oferta, trzeba zdecydować, co konkretnie chcesz osiągnąć za pośrednictwem swojej strony internetowej. Bo tak poza wszystkim, nie ma znaczenia kim jest odwiedzający stronę, jeśli nie podejmie żadnych działań.

Jaka jest oferta i jak mogę ją śledzić?

W większości internetowych narzędzi analitycznych masz możliwość monitorowania określonych akcji wykonywanych przez użytkownika. Na przykład śledzenia zapytań z formularza kontaktowego. To działanie o charakterze „ofertowym”, ponieważ przybliża potencjalnego klienta do zakupu naszego produktu lub usługi.

Działania należy rozpocząć od skonfigurowania w programie analitycznym ścieżki do oferty na stronie, aby można było rozpocząć zbieranie danych. Analiza napływających informacji pomoże zrozumieć, czy nasza strona ma potencjał sprzedażowy i czy prowadzi potencjalnych klientów w dół lejka sprzedaży.

Z miejsca będzie wiadomo, ile osób (przynajmniej pobieżnie) zapoznało się z ofertą i skąd zostali skierowani. Te informacja pozwolą odpowiedzieć na takie pytania jak:

  • Czy Facebook kieruje wysokiej jakości ruch?
  • Jakie frazy kluczowe przekierowują nowych, potencjalnych klientów?
  • Które formularze są najskuteczniejsze i jakimi ścieżkami docierają do nich odwiedzający?

Różne poziomy ofert

Profesjonalna strona firmowa posiada 2 rodzaje ofert: miękkie i twarde.

Twarda oferta

Przykładem twardej oferty jest prośba odwiedzającego stronę o przesłanie oferty lub zainicjowanie kontaktu w celach biznesowych. Odwiedzający na późnym etapie procesu zakupowego – ludzie gotowi do wykonania kolejnego kroku – często reagują na ten typ oferty.

Na naszej stronie znajdziecie przykłady, które kierują potencjalnych klientów do twardych ofert. Odwiedzający klika w wezwanie do działania, wypełnia formularz i konwertuje na lead.

Miękka oferta

Wielu odwiedzających jest na wczesnym etapie procesu zakupowego. Na razie orientują się w dostępnych możliwościach lub rozglądają za ewentualnymi dostawcami produktów lub usług. Do przyszłego zaangażowania tych osób w proces zakupowy potrzebne są miękkie oferty.

Tylko dlatego, że niektórzy użytkownicy nie są gotowe do zrobienia z nami biznesu teraz wcale nie oznacza, że nie powinno się ich zachęcić do podjęcia działań już dzisiaj.

Przykłady miękkiej oferty konwertującej to:

  • możliwość ściągnięcia darmowej e-książki,
  • zaproszenie do subskrypcji newslettera lub bloga.

Na naszej stronie znajdziecie wiele takich przykładów. Podobnie jak w przypadku twardej oferty odwiedzający stronę klikają w wezwanie do działania, wypełniają pola formularza i konwertują w lead.

Konwersja odwiedzającego w lead to dopiero początek…

Po zebraniu informacji kontaktowych od odwiedzających warto przypominać im o naszej firmie za pomocą emaili prowadzących. Zakładając, że będę prezentowały zarówno wysoką jakość merytoryczną jak i będą zgodne z zainteresowaniami odbiorców pozwolą na przestrzeni czasu zbudować u odbiorcy wiarygodność firmy. W momencie gdy potencjalny klient będzie gotowy do zakupu, to prawdopodobne twoja firma będzie tą o której pomyślą w pierwszej kolejności.

Rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż przez stronę. Wyposażone w platformę do generowania leadów.

Oferta: Strona firmowa generująca zapytania ofertowe (leady)
jak zoptymalizować stronę docelową

Rozwiązanie dla profesjonalistów: blogerów lub wydawców internetowych. Wyposażone w platformę do angażowania odbiorców.

Oferta: Strona dla profesjonalnych twórców

Rozwiązanie do sprzedaży produktów lub usług przez Internet. Zintegrowane z platformą do lojalizacji klientów.

Oferta: Strona sklepu w Internecie