Konwersja: zmiana odwiedzającego w lead [2z4]
Jak zbierać kontakty za pośrednictwem wezwań do działania, formularzy i stron docelowych?
Odwiedzający klika w „wezwanie do działania”. Przechodzi na stronę docelową i pozostawia dane osobowe w formularzu (lead). Jeśli robi to pierwszy raz, to staje się „kontaktem”.
Odwiedzający trafili na stronę za pośrednictwem narzędzi opisanych w artykule Zwrócenie uwagi: zmiana obcych w odwiedzających stronę. Teraz trzeba sprawić by stali się potencjalnymi klientami. Pierwszym krokiem jest pozyskanie informacji kontaktowych. Na początek wystarczy adres e-mail.
Dane kontaktowe są najcenniejszą walutą w marketingu internetowym. Dlatego, aby odwiedzający stronę chcieli się nimi podzielić dobrowolnie, trzeba im coś zaoferować w zamian! Sprawdzonym „towarem” jest zawartość tj. e-książki, listy kontrolne, poradniki wideo. W skrócie ciekawa treść niosąca określoną wartość poznawczą.

Poniżej wybrane najważniejsze narzędzia pozwalające zmienić odwiedzających stronę firmy, sklepu lub bloga w leady.
Wezwania do działania
To przyciski lub odnośniki zachęcające odwiedzających stronę do podjęcia pożądanych działań. Typowe „wezwania do działania” to: “Pobierz e-książkę”, “Weź udział w webinarium”. Jeśli nie masz na stronie wystarczającej ilości „wezwań do działania” lub są za mało atrakcyjne, to nie będziesz generował leadów. Co oznacza brak zapytań ofertowych od potencjalnych klientów.
Formularze
Aby odwiedzający stronę firmową stali się leadami, muszą pozostawić dane osobowe. Zoptymalizuj formularz tak, aby ten etap procesu konwersji, był tak prosty, jak to tylko możliwe. Ilość pól formularza (ilość informacji pozyskiwanych od użytkownika) musi odpowiadać zawartości, którą oferujesz w zamian.
Strony docelowe
Kiedy odwiedzający stronę kliknie w „wezwania do działania”, powinien zostać przekierowany na stronę docelową. Tam znajduje się formularz, za pośrednictwem którego potencjalny klient wysyła dane osobowe. Jeśli była to strona docelowa z „twardą ofertą”, to dane trafiają bezpośrednio do zespołu sprzedaży. Handlowiec może rozpocząć rozmowę z potencjalnym klientem. Jednak kiedy odwiedzający stronę, pierwszy raz wypełnia formularz na stronie docelowej, staje się kontaktem. Nie należy podejmować wobec niego żadnych działań o charakterze sprzedażowym.
Kontakty
Pozyskane „kontakty” trzeba pielęgnować. Dlatego konieczne jest wdrożenie narzędzi do śledzenia konwersji leadów. Zbieranie danych w centralnej bazie marketingowej pomaga zrozumieć sens we wszystkich interakcjach, które kontakt miał i będzie miał w przyszłości na stronie. Aktywności dotyczą wszystkich kanałów: poczty elektronicznej, stron docelowych, czy mediów społecznościowych. Zebrane dane powalają lepiej przygotować przyszłe interakcje z kontaktem. Skuteczniej zwracać jego uwagę, zmieniać nastawienie, domykać sprzedaże i zachwycać gdy zostanie klientem.
Jak zbierać kontakty za pośrednictwem wezwań do działania, formularzy i stron docelowych?
Odwiedzający klika w „wezwanie do działania”. Przechodzi na stronę docelową i pozostawia dane osobowe w formularzu (lead). Jeśli robi to pierwszy raz, to staje się „kontaktem”.
Odwiedzający trafili na stronę za pośrednictwem narzędzi opisanych w artykule Zwrócenie uwagi: zmiana obcych w odwiedzających stronę. Teraz trzeba sprawić by stali się potencjalnymi klientami. Pierwszym krokiem jest pozyskanie informacji kontaktowych. Na początek wystarczy adres e-mail.
Dane kontaktowe są najcenniejszą walutą w marketingu internetowym. Dlatego, aby odwiedzający stronę chcieli się nimi podzielić dobrowolnie, trzeba im coś zaoferować w zamian! Sprawdzonym „towarem” jest zawartość tj. e-książki, listy kontrolne, poradniki wideo. W skrócie ciekawa treść niosąca określoną wartość poznawczą.

Poniżej wybrane najważniejsze narzędzia pozwalające zmienić odwiedzających stronę firmy, sklepu lub bloga w leady.
Wezwania do działania
To przyciski lub odnośniki zachęcające odwiedzających stronę do podjęcia pożądanych działań. Typowe „wezwania do działania” to: “Pobierz e-książkę”, “Weź udział w webinarium”. Jeśli nie masz na stronie wystarczającej ilości „wezwań do działania” lub są za mało atrakcyjne, to nie będziesz generował leadów. Co oznacza brak zapytań ofertowych od potencjalnych klientów.
Formularze
Aby odwiedzający stronę firmową stali się leadami, muszą pozostawić dane osobowe. Zoptymalizuj formularz tak, aby ten etap procesu konwersji, był tak prosty, jak to tylko możliwe. Ilość pól formularza (ilość informacji pozyskiwanych od użytkownika) musi odpowiadać zawartości, którą oferujesz w zamian.
Strony docelowe
Kiedy odwiedzający stronę kliknie w „wezwania do działania”, powinien zostać przekierowany na stronę docelową. Tam znajduje się formularz, za pośrednictwem którego potencjalny klient wysyła dane osobowe. Jeśli była to strona docelowa z „twardą ofertą”, to dane trafiają bezpośrednio do zespołu sprzedaży. Handlowiec może rozpocząć rozmowę z potencjalnym klientem. Jednak kiedy odwiedzający stronę, pierwszy raz wypełnia formularz na stronie docelowej, staje się kontaktem. Nie należy podejmować wobec niego żadnych działań o charakterze sprzedażowym.
Kontakty
Pozyskane „kontakty” trzeba pielęgnować. Dlatego konieczne jest wdrożenie narzędzi do śledzenia konwersji leadów. Zbieranie danych w centralnej bazie marketingowej pomaga zrozumieć sens we wszystkich interakcjach, które kontakt miał i będzie miał w przyszłości na stronie. Aktywności dotyczą wszystkich kanałów: poczty elektronicznej, stron docelowych, czy mediów społecznościowych. Zebrane dane powalają lepiej przygotować przyszłe interakcje z kontaktem. Skuteczniej zwracać jego uwagę, zmieniać nastawienie, domykać sprzedaże i zachwycać gdy zostanie klientem.
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.