Narzędzia wsparcia sprzedaży w Internecie

Integracja narzędzi analitycznych i marketingowych korzystnie wpływa na sprzedaż w sieci oraz kanałach nieinternetowych.

Publikując właściwą zawartość, we właściwym miejscu, we właściwym czasie, marketing treści staje się ważny i pomocny dla klientów, co korzystnie wpływa na sprzedaż w kanale cyfrowym.

Marketing, który ludzie kochająJednak zanim narzędzia i rozwiązania marketingowe wpłyną na zwiększenie sprzedaży konieczne jest pozyskanie zaufanie klienta w kanale cyfrowym. Polega na udostępnianiu przydatnej wiedzy w Internecie. Ma zastosowanie zarówno na stronach firmowych, profesjonalnych blogach, jak i stronach sklepów w sieci.

Analogicznie za wzrost sprzedaży w kanale internetowym odpowiadają te same elementy w przypadku usług skierowanych do biznesu jak i produktów konsumenckich. Dlaczego tak się dzieje? Bo sposób poszukiwania informacji o produktach i usługach jest bardzo podobny. W obu przypadkach decyzje zakupowe podejmują ludzie, którzy na co dzień korzystają z Internetu. Jak to się odbywa krok po kroku możesz przeczytać w artykule: Rewolucja w usługach dla biznesu.

Kluczowe jest publikowanie pomocnych treść, w kanale z którego korzystają odbiorcy i w czasie gdy tego oczekują. Służą do tego celu ściśle określone działania marketingowe.

Rozwiązania i narzędzia wsparcia sprzedaży w Internecie

  • Tworzenie zawartości i dystrybucjatworzenie targetowanej zawartości, czyli takiej która odpowiada na podstawowe pytania i potrzeby potencjalnych i obecnych klientów. To obecnie jedno z największych wyzwań działów marketingu w firmach. Wartościowa zawartość sprawia, że klienci chcą wracać na stronę firmy i dzielić się znalezionymi tam treściami za pośrednictwem poczty elektronicznej i mediów społecznościowych.
  • Marketingowy cykl życia, to zaplanowany proces na który składają się wyspecjalizowane działania i narzędzia. Pomaga przeprowadzić użytkowników przez kolejne etapy cyklu sprzedaży w którym promotorzy zaczynają jako obcy, następnie stają się odwiedzającymi, później kontaktami, aż wreszcie klientami, którzy dzielą się doświadczeniem zakupowym z innymi. Potencjalni klienci trafiają na stronę firmy z rekomendacji osoby którą znają, a to jeden z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Marketingowy cykl życia zaczyna się od momentu w którym odwiedzający pierwszy raz zostawi dane osobowe.
  • Personalizacja polega na dostosowaniu zawartości na stronie do wymagań i potrzeb osób, które są jej odbiorcami. Z biegiem czasu mechanizmy śledzenia aktywności użytkowników pozwalają lepiej poznać klientów i dostosować komunikację marketingową do ich specyficznych potrzeb.
  • Wielokierunkowość (ang. omnichannel), to strategia sprzedaży w kanale cyfrowym. Opiera się o dane zebrane o użytkowniku, a nie kanał, którym dotarł do firmy, tak jak miało to miejsce w tradycyjnym modelu sprzedaży. Wiedza o wcześniejszych doświadczeniach zakupowych klienta pozwala się do niego zbliżyć i rozpocząć dialog w kanale, który preferuje. Następnie zaproponować spersonalizowaną ofertę, którą klient będzie zainteresowany.

Integracja tworzonej zawartości i narzędzi analitycznych sprawia, że wszystkie elementy pracują razem jak dobrze naoliwiona maszyna. Pozwalają skupić się na publikowaniu właściwej zawartości, we właściwym miejscu i właściwym czasie.

Twórz marketing, który ludzie kochają

Publikując właściwą treść, we właściwym miejscu, we właściwym czasie, marketing staje się ważny i użyteczny dla potencjalnych i obecnych klientów firmy. Wspiera w realizacji wyzwań i pomaga znaleźć rozwiązania codziennych problemów biznesowych. To jest marketing, który ludzie kochają.

Wdrożenie opisanych narzędzi i rozwiązań z zakresu marketingu treści nie jest możliwe bez transformacji wewnątrz organizacji. U podstaw leży zmiana myślenia o roli, którą pełni strona internetowa. Trzeba sobie uświadomić konsekwencje płynące z faktu, że strona organizacji nie jest narzędziem informatycznym, ale marketingowym. Rolą działu IT jest wyłącznie dbanie o aspekty techniczne. To na „marketingu” spoczywa ciężar wymyślenia i stworzenia zawartości, która będzie atrakcyjna dla potencjalnych i obecnych klientów.

Źródła:
1. Grafika tytułowa: Designed by Freepik

Rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż przez stronę. Wyposażone w platformę do generowania leadów.

Oferta: Strona firmowa generująca zapytania ofertowe (leady)
jak zoptymalizować stronę docelową

Rozwiązanie dla profesjonalistów: blogerów lub wydawców internetowych. Wyposażone w platformę do angażowania odbiorców.

Oferta: Strona dla profesjonalnych twórców

Rozwiązanie do sprzedaży produktów lub usług przez Internet. Zintegrowane z platformą do lojalizacji klientów.

Oferta: Strona sklepu w Internecie