Promocja ofert marketingowych służących do generowania leadów
Oferty marketingowe promuje się za pomocą „wezwań do działania”. Należy je umieścić w miejscach gdzie docierasz do klientów. Strona firmowa, media społecznościowe, wyszukiwarki i e-maile, to idealne kanały pozyskiwania leadów.
7 miejsc na w których musisz umieścić “wezwania do działania” aby generować leady.
1. Strony z zawartością statyczną
Odnośniki do stron docelowych powinny mieć postać “wezwań do działania”. Typowe miejsce ich umieszczenia to prawa kolumna obok kolumny z treścią. Nie jest to wymóg konieczny jak widać na przykładzie naszej strony, ale powszechny. Istotne jest aby jak najlepiej dopasować promowaną ofertę do celów strony.
Na przykład odwiedzający stronę produktową może okazać się osobą, która jest w połowie cyklu sprzedaży. Oznacza to, że nie jest jeszcze gotowa do zakupu. Dobrą praktyką jest umieszczenie “wezwania do działania” kierującego do oferty na środkowym poziomie leja sprzedażowego. Typowe rozwiązania to m.in. demo produktów lub darmowe konsultacje. W ten sposób możesz rozwiać obiekcje potencjalnego klienta i doprowadzić do zamknięcia transakcji.
2. Biblioteka ofert na stronie
Jeśli masz wiele różnych ofert marketingowych, to rozważ stworzenie dla nich specjalnej podstrony. Praktyką jest agregowanie ofert w czymś na kształt biblioteki zawartości lub zasobów.
To rozwiązanie sprawdzi się gdy masz do zaproponowania wiele materiałów. E-książki, listy kontrolne, szablony dokumentów można udostępnić w zamian za lead.
3. Blogi
Promocja ofert marketingowych powinna być możliwa przy każdym wpisie na blogu firmowym. Należy wyraźnie odróżnić “wezwanie do działania” od treści bloga. Taki zabieg zwiększy ilość osób, które klikną w element promujący ofertę marketingową.
Na przykład w tym artykule “wezwanie do działania” umieszczone jest pod artykułem. Treść w ramce zachęca do pobrania listy kontrolnej kampanii do generowania leadów.
4. Podpis w emailach
To rozwiązanie będzie najlepsze dla przedstawicieli twojego działu sprzedaży. Warto zachęcić handlowców do umieszczania “wezwań do działania” w stopkach wysyłanych e-maili. Dobrze dopasowana promocja oferty z pewnością wzbudzi zainteresowanie klientów.
5. Media społecznościowe
Sprawdzają się w kierowanie ruchu na strony docelowe. Jednak aby taki komunikat generował leady musi się koncentrować na korzyściach dla odbiorcy. Co otrzyma nasz fan, śledzący, czy subskrybenci, kiedy skorzysta z oferty?
Oferty należy tworzyć z myślą o mediach w którym będą zamieszczane. Każde medium ma odmienny sposób komunikacji. Odbiorcy Facebook i Twitter mają różne oczekiwania. Potencjalni klienci z pewnością śledzą twoją firmę w wielu miejscach równocześnie. Umieszczanie tej samej oferty wszędzie czyni ją mniej skuteczną.
6. Komunikaty prasowe
Sprawdzają się w kierowanie ruchu na strony docelowe. Jednak aby taki komunikat generował leady musi się koncentrować na korzyściach dla odbiorcy. Co otrzyma nasz fan, śledzący, czy subskrybenci, kiedy skorzysta z oferty?
Oferty należy tworzyć z myślą o mediach w którym będą zamieszczane. Każde medium ma odmienny sposób komunikacji. Odbiorcy Facebook i Twitter mają różne oczekiwania. Potencjalni klienci z pewnością śledzą twoją firmę w wielu miejscach równocześnie. Umieszczanie tej samej oferty wszędzie czyni ją mniej skuteczną.
7. Kampanie PPC
To reklamy w których płaci się za kliknięcia. Kampanie klikowe dostępne są m.in. w wyszukiwarce Google i na Facebook. To dobry sposób na uzupełnienie naturalnego ruchu z wyszukiwarek.
Kampanie klikowe są odpowiednie do promocji ofert. Poprawa współczynnika klikalności, to jedna z metod przyciągnięcia większej liczby klientów.
* * *
Wymienione miejsca to idealny sposób by rozpocząć proces generowania leadów na stronie firmy. “Wezwania do działania” należy na bieżąco optymalizować po kątem efektywności. Kluczowa jest analiza zarówno ilości i jakość przekierowywanego ruchu. Wyciągnięcie właściwych wniosków pozwoli określić, które kanały pozyskują najlepsze leady dla działu sprzedaży. Przy okazji może odkryjesz dodatkowe możliwości promocji ofert.
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.