Zachwyt: klient zostaje promotorem firmy [4z4]
Jak wzbudzić zachwyt obecnych klientów i sprawić by polecili naszą firmę innym?
Klient poleci firmę, jeśli produkt lub usługa przekroczy jego oczekiwania. Słuchanie informacji zwrotnych od klientów to podstawa do tworzenia spersonalizowanych ofert. A takie oferty pozwolą wzbudzić zachwyt klienta.
Strategia dostarczania niezwykłych treści odnosi się do osób na każdym etapie cyklu sprzedaży. Dotyczy zarówno odwiedzających, leadów, jak i obecnych klientów. Tylko dlatego, że ktoś zrobił przelew nie należy o nim zapomnieć!
Kontynuowanie zaangażowania po zamknięciu cyklu sprzedaży pozwala wzbudzić zachwyt. Miejmy nadzieję, uczynić obecnych klientów szczęśliwymi promotorami organizacji. Aby tak się stało trzeba dostarczyć im produkty lub usługi, które pokochają.

Jak wzbudzić zachwyt klienta?
Narzędzia, które sprawią, że klienci staną się promotorami firmy.
- Badania opinii – ankiety są najlepszym sposobem aby dowiedzieć się czego oczekują klienci. Zebrane informacje pozwalają stworzyć „inteligentne treści”, których klienci oczekują.
- Inteligentna zawartość – badania opinii pozwalają kierować do klientów niezwykłe treści. Dostosowane do zainteresowań pomagają klientom osiągnąć ich własne cele. Zawartość może być powiązana z wprowadzeniem na rynek nowych produktów, usług lub rozwiązań. Odniosą sukces tylko wtedy gdy odpowiedzą na potrzeby biznesowe obecnych klientów.
- Sprytne wezwania do działania – przyciski i odnośniki kierujące do stron docelowych. Umieszczone przy inteligentnej zawartości pozwalają różnym użytkownikom prezentować odmienne oferty. Co oznacza, że oferty zmieniają się w zależności od profilu „kupującej persony” i etapu w marketingowym cyklu życia danego klienta.
Monitorowanie mediów społecznościowych – polega na śledzeniu najbardziej istotnych tematów. Facebook, LinkedIn, Twitter, fora i grupy dyskusyjne pozwalają poznać problemy z którymi mierzą się klienci. Warto słuchać zadawanych pytań, czytać komentarze, śledzić polubienia i negatywne opinie. Poznanie potrzeb pozwala stworzyć zawartość, która zainteresuje odbiorców.
I co dalej?
„Zachwyt” kończy tetralogię artykułów poświęconych prowadzeniu użytkownika przez etapy cyklu sprzedaży.
- Zwrócenie uwagi: zmiana obcych w odwiedzających stronę
- Konwersja: zmiana odwiedzającego w lead
- Zamknięcie cyklu sprzedaży: lead staje się klientem
- Zachwyt: klient zostaje promotorem firmy (ten artykuł)
Podstawą do wykorzystania opisanych narzędzi jest przygotowanie spójnej strategii marketingowej firmy.
Plan działań w mediach elektronicznych opiera się o:
- marketing treści,
- marketing w wyszukiwarkach,
- marketing w mediach społecznościowych.
Skuteczność wdrożonych zadań będzie zależała od codziennej pracy. Składa się na to tworzeniu nowych materiałów i optymalizacja istniejących, promocja w mediach społecznościowych. Komunikacja z potencjalnymi klientami musi odbywać się w wielu kanałach jednocześnie. A to jest najtrudniejszym elementem do wdrożenia w większości organizacji.
Internet to medium dynamiczne. Podlega ciągłemu procesowi ewolucji. Firma, która chce odnosić sukcesy w Internecie, musi cały czas zmienić charakter prowadzonej działalności. Ewoluować równie szybko co rynek.
Jak wzbudzić zachwyt obecnych klientów i sprawić by polecili naszą firmę innym?
Klient poleci firmę, jeśli produkt lub usługa przekroczy jego oczekiwania. Słuchanie informacji zwrotnych od klientów to podstawa do tworzenia spersonalizowanych ofert. A takie oferty pozwolą wzbudzić zachwyt klienta.
Strategia dostarczania niezwykłych treści odnosi się do osób na każdym etapie cyklu sprzedaży. Dotyczy zarówno odwiedzających, leadów, jak i obecnych klientów. Tylko dlatego, że ktoś zrobił przelew nie należy o nim zapomnieć!
Kontynuowanie zaangażowania po zamknięciu cyklu sprzedaży pozwala wzbudzić zachwyt. Miejmy nadzieję, uczynić obecnych klientów szczęśliwymi promotorami organizacji. Aby tak się stało trzeba dostarczyć im produkty lub usługi, które pokochają.
Jak wzbudzić zachwyt klienta?
Narzędzia, które sprawią, że klienci staną się promotorami firmy.
- Badania opinii – ankiety są najlepszym sposobem aby dowiedzieć się czego oczekują klienci. Zebrane informacje pozwalają stworzyć „inteligentne treści”, których klienci oczekują.
- Inteligentna zawartość – badania opinii pozwalają kierować do klientów niezwykłe treści. Dostosowane do zainteresowań pomagają klientom osiągnąć ich własne cele. Zawartość może być powiązana z wprowadzeniem na rynek nowych produktów, usług lub rozwiązań. Odniosą sukces tylko wtedy gdy odpowiedzą na potrzeby biznesowe obecnych klientów.
- Sprytne wezwania do działania – przyciski i odnośniki kierujące do stron docelowych. Umieszczone przy inteligentnej zawartości pozwalają różnym użytkownikom prezentować odmienne oferty. Co oznacza, że oferty zmieniają się w zależności od profilu „kupującej persony” i etapu w marketingowym cyklu życia danego klienta.
Monitorowanie mediów społecznościowych – polega na śledzeniu najbardziej istotnych tematów. Facebook, LinkedIn, Twitter, fora i grupy dyskusyjne pozwalają poznać problemy z którymi mierzą się klienci. Warto słuchać zadawanych pytań, czytać komentarze, śledzić polubienia i negatywne opinie. Poznanie potrzeb pozwala stworzyć zawartość, która zainteresuje odbiorców.
I co dalej?
„Zachwyt” kończy tetralogię artykułów poświęconych prowadzeniu użytkownika przez etapy cyklu sprzedaży.
- Zwrócenie uwagi: zmiana obcych w odwiedzających stronę
- Konwersja: zmiana odwiedzającego w lead
- Zamknięcie cyklu sprzedaży: lead staje się klientem
- Zachwyt: klient zostaje promotorem firmy (ten artykuł)
Podstawą do wykorzystania opisanych narzędzi jest przygotowanie spójnej strategii marketingowej firmy.
Plan działań w mediach elektronicznych opiera się o:
- marketing treści,
- marketing w wyszukiwarkach,
- marketing w mediach społecznościowych.
Skuteczność wdrożonych zadań będzie zależała od codziennej pracy. Składa się na to tworzeniu nowych materiałów i optymalizacja istniejących, promocja w mediach społecznościowych. Komunikacja z potencjalnymi klientami musi odbywać się w wielu kanałach jednocześnie. A to jest najtrudniejszym elementem do wdrożenia w większości organizacji.
Internet to medium dynamiczne. Podlega ciągłemu procesowi ewolucji. Firma, która chce odnosić sukcesy w Internecie, musi cały czas zmienić charakter prowadzonej działalności. Ewoluować równie szybko co rynek.
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.