Zwrócenie uwagi: zmiana obcych w odwiedzających stronę [1z4]
Jak przyciągnąć właściwe osoby (potencjalnych klientów) na stronę internetową?
Zwrócenie uwagi „obcych osób” pozwala przyciągnąć ruch na stronę. Odbywa się to za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, wpisów na blogu i publikacji w mediach społecznościowych.

Proces pozyskiwania nowych klientów w kanale cyfrowym
Na proces pozyskiwania klientów w sieci składają się 4 działania marketingowe:
- zwrócenie uwagi,
- konwersja,
- zamknięcie,
- zachwyt.
Po kolei przeprowadzają użytkownika przez poszczególne etapy procesu sprzedaży.
Zwrócenie uwagi, ma na celu przyciągnięcie ruchu na stronę. Nie byle jakiego ruchu, ale odpowiedniego. Pozyskanie uwagi osób, które mają największą szansę stać się potencjalnymi klientami. Następnie przekonanie ich by zostali klientami, a w końcu zadowolonymi klientami, promotorami Państwa biznesu. Kto jest „właściwą” osobą?
Kupująca persona
Idealni klienci, to “kupujące persony”. Holistyczny ideał klienta do którego kierowany jest produkt lub usługa. Osoba, co do której mamy pewność, że mu się na prawdę podoba.
Na profil „kupującej persony” składają się:
- motywy jakie stoją za jej działaniami,
- wyzwania którym musi sprostać,
- problemy które potrzebuje rozwiązać,
- powszechne obiekcje wobec produktów i usług, które trzeba rozwiać,
- dane osobowe i informacje demograficzne wspólne dla wszystkich klientów danego typu.
Twoje „kupujące persony” to osoby, wokół których firma jest zbudowana.
Narzędzia do zwracania uwagi
Najważniejsze narzędzia i działania marketingowe do przyciągnięcia odpowiednich użytkowników na stronę internetową, to:
- Blogowanie – bo skuteczny marketing treści zaczyna się od blogowania. Blog jest najlepszą drogą do zwrócenia uwagi, przyciągnięcia nowych odwiedzających na stronę. Aby znaleźć odpowiednich potencjalnych klientów, należy stworzyć materiały edukacyjne, które trafią w ich potrzeby i będą odpowiedzią na ich pytania. Jaką rolę pełnią poszczególne typy zawartości znajdziesz w artykule: Matryca marketingu treści.
- Widoczność w wyszukiwarkach (ang. Search Engine Optimization, SEO) – klienci zaczynają proces zakupu w sieci internetowej, zwykle od użycia wyszukiwarki. Szukają odpowiedzi na swoje pytania. Trzeba się upewnić, że właściwe treści pojawią się w widocznym miejscu wtedy i gdzie będą jej szukali. W tym celu trzeba z rozwagą, w oparciu o dane analitycznie wybrać słowa kluczowe. Zoptymalizować stronę, stworzyć zawartość i zbudować odnośniki wokół wyrażeń, których „kupująca persona” szuka. Wszystkie te działania noszą nazwę pozycjonowania. Jak tworzyć treści przyjazne wyszukiwarkom? Przeczytaj e-książkę do której odnośnik znajdziesz w artykule: Jakie treści lubią boty?
- Strona internetowa, to twoja cyfrowa witryna sklepowa. Najlepszą zawartość trzeba umieścić z przodu! Przygotuj stronę tak, aby odwoływała się do potrzeb „kupującej persony”. Przyciągaj użytkowników za pomocą użytecznych treści! Niech zachęca „odpowiednich obcych” do odwiedzenia strony. Istotnym elementem budującym zaufanie do firmy jest strona o nas.
- Publikacje w mediach społecznościowych służą do dzielenia się wartościowymi informacjami ze światem. Krótkie komunikaty, to idealne narzędzia do zaangażowania potencjalnych klientów i pokazania im ludzkiej twarzy marki. To okazje do interakcji z „kupującą personą” w miejscu gdzie spędza znaczną część czasu. Dlatego na promocję zawartości w mediach społecznościowych powinno się poświęcić równie dużo energii, co na tworzenie treści.
Obcy najczęściej odwiedzą stronę firmy dzięki informacjom w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach lub rekomendacjom znajomych. Jeśli znajdą na stronie firmy rozwiązania swoich problemów, wrócą po więcej odpowiedzi. To dobra okazja by przejść do 2 działania marketingowego: konwersji.
Jak przyciągnąć właściwe osoby (potencjalnych klientów) na stronę internetową?
Zwrócenie uwagi „obcych osób” pozwala przyciągnąć ruch na stronę. Odbywa się to za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, wpisów na blogu i publikacji w mediach społecznościowych.
Proces pozyskiwania nowych klientów w kanale cyfrowym
Na proces pozyskiwania klientów w sieci składają się 4 działania marketingowe:
- zwrócenie uwagi,
- konwersja,
- zamknięcie,
- zachwyt.
Po kolei przeprowadzają użytkownika przez poszczególne etapy procesu sprzedaży.
Zwrócenie uwagi, ma na celu przyciągnięcie ruchu na stronę. Nie byle jakiego ruchu, ale odpowiedniego. Pozyskanie uwagi osób, które mają największą szansę stać się potencjalnymi klientami. Następnie przekonanie ich by zostali klientami, a w końcu zadowolonymi klientami, promotorami Państwa biznesu. Kto jest „właściwą” osobą?
Kupująca persona
Idealni klienci, to “kupujące persony”. Holistyczny ideał klienta do którego kierowany jest produkt lub usługa. Osoba, co do której mamy pewność, że mu się na prawdę podoba.
Na profil „kupującej persony” składają się:
- motywy jakie stoją za jej działaniami,
- wyzwania którym musi sprostać,
- problemy które potrzebuje rozwiązać,
- powszechne obiekcje wobec produktów i usług, które trzeba rozwiać,
- dane osobowe i informacje demograficzne wspólne dla wszystkich klientów danego typu.
Twoje „kupujące persony” to osoby, wokół których firma jest zbudowana.
Narzędzia do zwracania uwagi
Najważniejsze narzędzia i działania marketingowe do przyciągnięcia odpowiednich użytkowników na stronę internetową, to:
- Blogowanie – bo skuteczny marketing treści zaczyna się od blogowania. Blog jest najlepszą drogą do zwrócenia uwagi, przyciągnięcia nowych odwiedzających na stronę. Aby znaleźć odpowiednich potencjalnych klientów, należy stworzyć materiały edukacyjne, które trafią w ich potrzeby i będą odpowiedzią na ich pytania. Jaką rolę pełnią poszczególne typy zawartości znajdziesz w artykule: Matryca marketingu treści.
- Widoczność w wyszukiwarkach (ang. Search Engine Optimization, SEO) – klienci zaczynają proces zakupu w sieci internetowej, zwykle od użycia wyszukiwarki. Szukają odpowiedzi na swoje pytania. Trzeba się upewnić, że właściwe treści pojawią się w widocznym miejscu wtedy i gdzie będą jej szukali. W tym celu trzeba z rozwagą, w oparciu o dane analitycznie wybrać słowa kluczowe. Zoptymalizować stronę, stworzyć zawartość i zbudować odnośniki wokół wyrażeń, których „kupująca persona” szuka. Wszystkie te działania noszą nazwę pozycjonowania. Jak tworzyć treści przyjazne wyszukiwarkom? Przeczytaj e-książkę do której odnośnik znajdziesz w artykule: Jakie treści lubią boty?
- Strona internetowa, to twoja cyfrowa witryna sklepowa. Najlepszą zawartość trzeba umieścić z przodu! Przygotuj stronę tak, aby odwoływała się do potrzeb „kupującej persony”. Przyciągaj użytkowników za pomocą użytecznych treści! Niech zachęca „odpowiednich obcych” do odwiedzenia strony. Istotnym elementem budującym zaufanie do firmy jest strona o nas.
- Publikacje w mediach społecznościowych służą do dzielenia się wartościowymi informacjami ze światem. Krótkie komunikaty, to idealne narzędzia do zaangażowania potencjalnych klientów i pokazania im ludzkiej twarzy marki. To okazje do interakcji z „kupującą personą” w miejscu gdzie spędza znaczną część czasu. Dlatego na promocję zawartości w mediach społecznościowych powinno się poświęcić równie dużo energii, co na tworzenie treści.
Obcy najczęściej odwiedzą stronę firmy dzięki informacjom w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach lub rekomendacjom znajomych. Jeśli znajdą na stronie firmy rozwiązania swoich problemów, wrócą po więcej odpowiedzi. To dobra okazja by przejść do 2 działania marketingowego: konwersji.
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.