Marketing treści
Co to jest marketing treści? Jak tworzyć zawartość, którą ludzie pokochają? Przejdź do artykułów.
Marketing treści albo zawartości (ang. content marketing), to internetowa strategia marketingowa, która polega na przyciąganiu pożądanego ruchu na stronę firmową za pośrednictwem różnego rodzaju publikacji.
Zamieszczone na stronie firmowej lub stronie sklepu merytoryczne wpisy, artykuły, raporty, poradniki wideo, audycje internetowe (podcasty), zdjęcia, infografiki, pliki do pobrania w formie eksiążek lub dokumentacji technicznych to wartościowa zawartość dla potencjalnego klienta. Taka treść jest obecnie najbardziej pożądana przez współczesnego klienta.
Wbrew powszechnym opiniom także tym, które możecie znaleźć w Wikipedii, marketing treści nie służy wyłącznie budowaniu świadomości marki (czyli działaniom wizerunkowym), ale jest skutecznym narzędziem sprzedażowym. Dobrze prowadzony marketing zawartości pozwala klientowi pogłębić wiedzę o produkcie lub usłudze oferowanej przez firmę. Zmienić odwiedzającego stronę w potencjalnego klienta, a następnie kupującego i promotora naszego produktu lub usługi.
W tym dziale znajdziecie artykuły, które dostarczą wiedzy: jak prawidłowo prowadzić marketing treści? Od czego zacząć prowadzenie firmowego bloga? Skąd czerpać wiedzę o tym czego oczekują potencjalni klienci odwiedzający stronę firmową? Jakie korzyści choćby dla widoczności strony przedsiębiorstwa w wyszukiwarkach internetowych przynosi regularne tworzenie zawartości? Jaką rolę wizerunkową, czy sprzedażową pełnią poszczególne typy zawartości?
Z działu wyodrębniliśmy marketing wideo ze względu na fakt, że jest to obecnie najszybciej rozwijająca się i najbardziej pożądana część marketingu internetowego. Tworzenie wartościowych treści wideo wymaga znaczenie większych nakładów czasu i środków niż pozostałe typy zawartości. Dlatego dla tej formy marketingu powstał odrębny dział wideo marketing.
Jeżeli wśród zamieszonych w tym dziale materiałów nie znajdziesz odpowiedzi na własne pytania, napisz do nas. Podobnie jeśli nie dostarczymy rozwiązań twojego problemu. Pamiętaj ten blog jest dla Ciebie. Sugerowanie tematów, które powinniśmy poruszyć jest jak najbardziej na miejscu.
Musisz także pamiętać, że marketing treści, choćby nie wiem jak dobrze prowadzony, nie będzie działał bez wsparcia marketingu w wyszukiwarkach internetowych i marketingu w mediach społecznościowych.