Poszczególne typy zawartości publikowanej na stronie firmowej pełnią określone role. Zobacz, które wpłyną na wzrost świadomości marki, a które na sprzedaż.

Pobierz infografikę w wysokiej jakości (.png 505 KB)

Więcej informacji na temat tworzenia zawartości na potrzeby stron firmowych, blogów, sklepów internetowych znajdziesz w dziale marketing treści.

Marketing treści to jeden z najważniejszych elementów decydujących o przyciągnięciu pożądanego ruch na stronę firmową. Poniżej znajdziesz omówienie matrycy marketingu treści z przykładowymi typami zawartości i rolą jaką pełnią w działaniach marketingowych.

1. Treści o charakterze rozrywkowym odwołujące się do emocji zwiększają świadomość marki wśród odbiorców.

Należą do nich:

  • treści wirusowe (np: śmieszne filmiki),
  • quizy wiedzowe na tematy lifestylowe,
  • konkursy,
  • gry,
  • widgety.

2. Treści o charakterze inspirującym odwołujące się do emocji korzystnie wpływają na sprzedaż produktów lub usług.

Należą do nich:

  • treści podparte wizerunkiem osób znanych (celebrytów),
  • opinie innych ludzi wyrażone na forach, w grupach dyskusyjnych, w opiniach pod produktami,
  • rankingi porównujące produkty z innymi.

3. Treści o charakterze edukacyjnym odwołujące się do przesłanek racjonalnych budują świadomość marki.

Należą do nich:

  • artykuły (między 300, a 1000 słów),
  • e-książki (zwykle 10 – 30 stron),
  • infografiki,
  • informacje prasowe,
  • wszelkiego typu raporty.

4. Treści o charakterze przekonywującym odwołujące się do przesłanek racjonalnych korzystnie wpływają na sprzedaż produktów lub usług.

Należą do nich:

  • materiały demonstracyjne w formie wideo,
  • listy kontrolne,
  • webinaria (seminaria prowadzone przez Internet),
  • przykłady dobrych praktyk biznesowych (studia przypadków),
  • kalkulatory,
  • wszelkiego rodzaju arkusze danych i cenniki.

Maryca marketingu treści powstała na podstawie infografiki firmy Smart Insights.