Strategia generowania leadów 5R
5R to strategia generowania leadów i sprzedaży nastawiona na osiąganie celów w średnim terminie. Bardzo ważna jest więc konsekwencja działań. Nakłady ponoszone na początku są inwestycją. W kolejnych okresach wydatki są coraz mniejsze, a zyski wzrastają. Końcowym efektem jest zbudowanie kanału, który przynosi stałą akwizycję niewielkim nakładem sił i środków.
W sieci możemy znaleźć szereg artykułów mówiących o tym „jak generować leady”. Nie dajmy się zwieść. Nie jest to proste ani szybkie. Proste kampanie „leadowe” zazwyczaj okazują się drogie i nieefektywne, a pozyskane leady lichej jakości.
Strategia 5R wymaga wiedzy, technologii i pracy. Im dłużej będziemy pracować budując bazę wiedzy i materiałów, tym kolejnych leadów będzie więcej i będą one coraz tańsze w pozyskaniu.
Według nas nie ma drogi na skróty. Generowanie leadów wymaga tworzenia użytecznych treści, budowania wizerunku eksperta w danej branży, pielęgnowania relacji i wzajemnego zaufania.
Jak wygląda standardowa kampania leadowa?
Generowanie leadów jest zazwyczaj traktowane jako narzędzie do zbierania danych od użytkowników. Po ich zebraniu należy się jak najszybciej przekazać lead do komórki sprzedaży, skontaktować się z klientem i podjąć próbę sprzedaży. Takie strategie mogą przynieść pozytywny efekt, przy zachowaniu olbrzymiej skali dostarczonych leadów. Większość z nich będzie niestety nietrafiona, wyłudzona, lub po prostu fałszywa. Jest to strategia dobra dla firm z dużym zapleczem finansowym.
Jak wygląda strategia generowania leadów 5R
Trafiamy z komunikacją tylko do potencjalnie zainteresowanych grup ludzi. Uczymy ich, inwestujemy w ich wiedzę, a dzięki temu budujemy wizerunek eksperta. Ważne jest, aby przekazane informacje rzeczywiście były obiektywne i rzetelne. Dzięki tej wiedzy użytkownik zgodnie z modelem 5R przejdzie kolejne etapy leja sprzedażowego do decyzji zakupowej. Wykorzystując mechanizmy generowania leadów podejmujemy działania zmierzające do prezentacji oferty dopiero gdy klient będzie gotowy i zaangażowany w proces wyboru.
Podejście do procesu sprzedaży oparte na 5R wsparte technologią:
- buduje wizerunek eksperta,
- buduje zaufanie do firmy i produktów,
- nie powoduje dyskomfortu u potencjalnych klientów związanych z pozostawieniem swoich danych kontaktowy,
- pozwala obniżyć koszty sprzedaży, nie tracimy czasu na klientów którzy nie są gotowi do zakupu
- pozwala wyjść z inicjatywą do klienta w odpowiednim czasie.
Podjęcie rozmowy sprzedażowej w odpowiednim momencie jest kluczowe.
Strategia 5R oraz zastosowane w niej narzędzia wsparcia sprzedaży pozwalają zidentyfikować kiedy jest ten czas. Trafiamy w odpowiednie miejsce i czas, nie „palimy” kontaktów.
Co oznacza strategia 5R dla działu sprzedaży
Doradcy kontaktują się tylko z klientami gotowymi do zakupu, nie tracimy kontaktów. Nie szkolimy i nie zatrudniamy rzeszy doradców i konsultantów potrzebnych do „obdzwonienia bazy”. Budujemy sprzedaż przez efektywne działania. Czyli pozwala na zwiększenie sprzedaży bez zatrudniana kolejnych doradców.
obrazek Designed by Freepik
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.