Jak powinna wyglądać strona o nas, zawierająca informacje o firmie, blogu lub sklepie internetowym?

Choć prawie wszystkie strony internetowe firm posiadają stronę „o nas“, to większość wciąż nie potrafi w jednym, krótkim akapicie wyjaśnić czym się zajmuje.

Wbrew pozorom zachowania ludzkie zmieniają się powoli (jeśli w ogóle). Oczekiwania potencjalnych klientów, co do tego jakie informacje powinna zawierać strona „o nas“ są wciąż takie same. Łatwość dotarcia do podstawowych informacji o organizacji tj. czy się zajmuje, co oferuje, kto jest szefem, gdzie się mieści – ma kluczowe znaczenie dla budowy wiarygodności firmy.

Istotny element, który wypłynął w ciągu ostatnich lat, to większe zainteresowanie użytkowników materiałami wideo. Zwłaszcza gdy na filmach pokazane są ciekawe lub złożone produkty, raporty, wydarzenia z życia korporacji. Odwiedzający poszukują także materiałów multimedialnych podkreślających osobowość prezesa lub innych kluczowych pracowników firmy. Jednak internauci wciąż są niecierpliwi i preferują krótkie filmy.

Dostarczenie kluczowego kontekstu

Aby kierować użytkowników na podstronę „o nas”, należy użyć odnośnika o treści „O nazwa-firmy” lub „O nas”. Ten odnośnik nie musi być najbardziej wyeksponowany na stronie głównej, ale powinien być obecny i łatwy do odszukania. Użytkownicy mają problemy ze znalezieniem informacji o firmie, gdy odnośnik zawiera nietypową nazwę typu „Centrum Informacji” lub gdy jest umieszczony w pobliżu elementów graficznych, które wyglądają jak reklamy. Uznają, że go na stronie po prostu nie ma.

Strona „o nas” – 4 kluczowe elementy

Każdy z elementów powinien dostarczać informacji o firmie na różnym poziomie szczegółowości.

  1. Slogan na stronie głównej: kilka słów lub zdanie informujące czy się zajmuje firma.
  2. Podsumowanie: 2-3 akapity na górze podstrony „o nas”, które oferują więcej szczegółów na temat celów organizacji i najważniejszych osiągnięć.
  3. Lista faktów: część po podsumowaniu, który precyzuje kluczowych punkty, najważniejsze fakty dotyczące organizacji (nie dłuższa niż 1 strona w Microsoft Word).
  4. Szczegółowe informacje: dla ludzi, którzy chcą poznać pogłębione informacje na temat produktów, usług lub samego przedsiębiorstwa. Tematy powinny być rozbite na odrębne podstrony (lub zakładki) zależne od strony „o nas”.

Ułożona warstwowo treść tworzy odwróconą piramidę. Dzięki łączom hipertekstowym (odnośnikom wewnątrz strony), chronią użytkowników przed nadmiarem szczegółów, a jednocześnie umożliwiają poznanie specyficznych informacji tym, którzy ich potrzebują.

Slogan pomaga użytkownikom zrozumieć resztę strony i dostarcza kontekst dla bardziej szczegółowej zawartości. Podobnie podsumowanie jest kontekstowym wprowadzeniem dla najważniejszych faktów dotyczących organizacji znajdujących się poniżej.

Kluczowe punkty opisujące najważniejsze fakty powinny znaleźć rozwinięcie na oddzielnych podstronach (lub zakładkach). Na przykład, odnośnik o treści „ład korporacyjny” nie będzie zbyt popularny dla większości odwiedzających, ale taka strona może być ważne dla inwestorów i dziennikarzy biznesowych. Jest to jeden z niewielu przypadków, w którym niejasna etykieta odnośnika wzmacnia użyteczność. Wiele osób nie zna pojęcia „ład korporacyjny”, więc nie klikną w odnośnik (bo ludzie nie klikają w odnośniki, których nie rozumieją). W tym wypadku, to jest w porządku, bo większość osób nie będzie zainteresowana informacjami zawartymi na tej podstronie.

Oczywiście, zasada łatwego skanowania treści, zwięzłość i prostota prezentowanych informacji rozciąga się od strony głównej poprzez podstronę „o nas” aż do specyficznych podstron wewnętrznych.

Artykuł powstał na podstawie badań firmy Norman Nielsen Group opublikowanych przez Jacoba Nielsena na blogu Alterbox.

Rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż przez stronę. Wyposażone w platformę do generowania leadów.

Oferta: Strona firmowa generująca zapytania ofertowe (leady)
jak zoptymalizować stronę docelową

Rozwiązanie dla profesjonalistów: blogerów lub wydawców internetowych. Wyposażone w platformę do angażowania odbiorców.

Oferta: Strona dla profesjonalnych twórców

Rozwiązanie do sprzedaży produktów lub usług przez Internet. Zintegrowane z platformą do lojalizacji klientów.

Oferta: Strona sklepu w Internecie