Poprzednio pisałem jak tworzyć treści na stronie firmowej, na Facebook. Poniżej dowiesz się jak mierzyć angażowanie użytkowników w opublikowane treści.

Monitorowanie zaangażowania widzów w publikacje, to ważny element prowadzenia strony firmowej na Facebook. Pozwala zrozumieć, czego rzeczywiści oczekują odbiorcy, z jakiego typu problemami mierzą się na co dzień.

To ważna wskazówka jakich treści dostarczać by skutecznie kierować ludzi na górę leja sprzedaży, albo jak pisałem w 3 etapy podróży klienta, to dobry moment by dotrzeć do klientów na etapie uświadamiania sobie problemu lub potrzeby.

Przykład: jak mierzyć zaangażowanie widzów w treści na stronie firmowej, na Facebook – analogicznie do poprzedniej instrukcji dotyczy strony typu: firma, organizacja lub instytucja.

Mierz swój wzrost

Musisz mierzyć wysiłek jak wkładasz w prowadzenie strony na Facebook, aby mieć pewność, że prowadzone działania marketingowe zbliżają twoją organizację do wyznaczonego sobie celu. Na szczęście, Facebook posiada przydatne wskaźniki, które znajdziesz w menu górnym nad stroną w zakładce „Statystyki”.

Jak mierzyć zaangażowanie widzów w treści na stronie firmowej, na Facebook - zakładka

Zakładka „Statystyki” na stronie firmowej na Facebook.

Oto krótkie omówienie każdego z nich:

Podsumowanie: Zakładka (zrzut ekranowy powyżej) pokazuje najważniejsze statystki dla strony z ostatnich 7 dni. Zawierają m.in. polubienia strony, zasięg postów, aktywność. W tej zakładce można także dodać „strony do obserwowania”, czyli np.: strony firmowe na Facebook twojej konkurencji.

Polubienia: Zakładka pokazuje ogólne przyrosty i straty fanów. Jeżeli włączysz płatną promocję będziesz mógł zobaczyć polubienia w podziale na płatne i organiczne (naturalne, nie wspomagane reklamą płatną).

Zasięg: Zakładka pokazuje dzienną aktywność na stronie. Jeśli widzisz wyraźny wzrost zaangażowania czytelników określonego dnia sprawdź jaki post go wywołał i spróbuj powtórzyć sukces. Ważnym elementem tej zakładki są „Ukrycia, zgłoszenia jako spam i cofnięcia polubień”. Potraktuj negatywne reakcje społeczności jako sygnały, że dana treść komptletnie rozmija się z oczekiwaniami fanów, których dotąd udało ci się zgromadzić na stronie.

Wyświetlenia strony: Zakłada pozwala dowiedzieć się z jakich miejsc, narzędzi na Facebooku pochodzą twoi fani. Statystyki uwzględniają: oś czasu, kartę zdjęcia, kartę informacyjną, opinie innych i pozostałe.

Posty: W zakładce prezentowane są dane z poprzedniego tygodnia. Pozwalają dowiedzieć się w jakich dniach tygodnia i o jakich godzinach twoi fani są na Facebook, jaka jest średnia skuteczność postów określonego typu (tj. film, zdjęcie, link, status) oraz zobaczyć, które posty były najpopularniejsze na stronach, które dodałeś do obserwowanych. W tym jakie posty najbardziej angażują fanów (w tym klientów) twojej konkurencji.

Filmy: W zakładce znajdziecie dane o liczbie odtworzeń filmów na stronie firmowej na Facebook. Odrębnie pokazane są wyświetlenia trwające przynajmniej 3 sekundy i 30 sekund. Porównanie tych parametrów jest istotne bo większość filmów odtwarzanych jest na stronie automatycznie, co oznacza, że 3 sekundowe obejrzenie nie jest żadnym sukcesem. O wartości publikowanych wideo świadczą odtworzenia po kliknięciu albo otworzenia trwające przynajmniej pół minuty.

Osoby: Z tej zakładki w przybliżeniu możesz się dowiedzieć kim są „Twoi fani”, “Osoby, które wyświetliły stronę”, “Osoby, które zareagowały”. Dla każdej grupy możesz podejrzeć informacje zbiorcze o płci, wieku, mieście zamieszkania, kraju pochodzenia, języku wybranym na Facebooku. To dobre miejsce by zastanowić się na tym w jakim stopniu fani stronny odpowiadają wyimaginowanemu obrazowi idealnego klienta.

To już wszystko! Masz już stronę firmową i wiesz jak mierzyć zaangażowanie widzów w treści publikowane na Facebook. Teraz czas by skupić się na tworzeniu ciekawej, angażującej zawartości i gromadzeniu lojalnych fanów!