Momenty skupienia na konkretnym celu, to mikro-chwile. Sięgamy w nich po smartfona, bo to najbardziej osobiste z urządzeń bez którego nie możemy się już obejść.

Rozwój mediów cyfrowych i technologii pozwalających być zawsze w sieci zmienił zachowania i oczekiwania współczesnych konsumentów. Smartfon już dawno przestał być tylko telefonem z dużym ekranem, na którym można sprawdzić godzinę, wysłać SMS, czy pogadać z rodziną. Za pośrednictwem telefonu konsument pyta marki i oczekuje natychmiastowej odpowiedzi. To mikro-chwile w których chce wiedzieć, chce iść, chce zrobić, chce kupić, a jego preferencje są skonkretyzowane.

W wielu krajach, w tym USA i Japonii, więcej zapytań w wyszukiwarce Google odbywa się na urządzeniach mobilnych, niż na komputerach.1

Jeśli macie wątpliwości czy mikro chwile mają jakiekolwiek przełożenie na polski rynek to zachęcam was do przejrzenia raportu: Digital, Social Media & Mobile 2015 na naszym blogu. Przekonacie się jak niewiele dzieli polskich użytkowników urządzeń mobilnych od konsumentów w najbardziej rozwiniętych krajach świata. Dla ułatwienia obok prezentacji podałem numery slajdów, które dotyczą Polski.

Oto 4 mikro-chwile, które musisz znać…

1. Chwila w której chce wiedzieć

  • 65% konsumentów obecnie wyszukuje więcej informacji w sieci niż kilka lat temu2.
  • 66% użytkowników smartfonów sięga po telefon, aby wyszukać informacji o produktach lub usługach, których reklamy widzieli w telewizji3.

2. Chwila w której chce iść

  • 2 razy wzrosła ilość wyszukiwań „w pobliżu mnie” w ostatnim roku4.
  • 82% posiadaczy smartfonów używa wyszukiwarki do znalezienia lokalnych biznesów5.

3. Chwila w której chce zrobić

  • 91% użytkowników smartfonów włącza telefon by poszukać pomysłów w trakcie wykonywania zadania6.
  • Ponad 100 mln. godzin spędzili użytkownicy YouTube (w okresie 01-05.2015) na oglądaniu materiałów wideo typu „Jak to (zrobić)?”.7

4. Chwila w której chce kupić

  • 82% posiadaczy smartfonów skorzystało z urządzenia w sklepie stacjonarnym by zdecydować co kupić.8
  • o 29% wzrósł współczynnik konwersji dla użytkowników smartfonów w zeszłym roku.9

Wpis powstał na podstawie infografiki think with Google: 4 New Moments Every Marketer Should Know.

Źródła:
1 Google internal data, for 10 countries including the U.S. and Japan, April 2015.
2 Consumers in the Micro-Moment, Wave 2, Google/Ipsos, U.S., May 2015, n=1,005, based on internet users.
3 Google Consumer Surveys, U.S., May 2015, n=1,243.
4 Google Trends, U.S., March 2015 vs. March 2014.
5 The Consumer Barometer Survey 2014/2015, U.S., n=1,000, based on internet users.
6 Consumers in the Micro-Moment, Google/Ipsos, U.S., March 2015, n=5,398, based on internet users.
7 Google Data, North America, January 1–May 5, 2015, „How-to” video classification based on public data such as headlines, tags, etc., and may not account for every „how-to” instructional video available on YouTube.
8 Consumers in the Micro-Moment, Google/Ipsos, U.S., March 2015, n=5,398, based on internet users.
9 Google Analytics aggregated data, U.S., April 1–14 2014 and April 1–14 2015.

Rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż przez stronę. Wyposażone w platformę do generowania leadów.

jak zoptymalizować stronę docelową

Rozwiązanie dla profesjonalistów: blogerów lub wydawców internetowych. Wyposażone w platformę do angażowania odbiorców.

Rozwiązanie do sprzedaży produktów lub usług przez Internet. Zintegrowane z platformą do lojalizacji klientów.