W drugim odcinku serii dowiecie się jakie cele należy stawiać przed mediami własnymi, które JUŻ TERAZ, NATYCHMIAST powinny stać się najważniejsze dla waszego biznesu. Seria przeznaczona jest dla mikroprzedsiębiorców, którzy chcą prowadzić skuteczne działania marketingowe w Internecie.

Na przestrzeni lat zmienił się sposób konsumpcji mediów przez użytkowników. Większość stron firmowych, sklepów, produktów i usług, magazynów online i blogów prowadzonych w ramach mediów własnych nie jest dostosowana do korzystania z urządzeń mobilnych tj. smartfon, czy tablet. A to właśnie na ekrany tych urządzeń zerkamy już kilkadziesiąt razy dziennie. Prezentowane na stronach firmowych treści pozbawione są elementów multimedialnych, powiązań społecznościowych i powstały w dniu w którym strona została oddana do użytku. Podobnie strony sklepów internetowych w większości wypadków przypominają nudne katalogi produktów firm wysyłkowych z przełomu wieków.

Przedsiębiorcy nie są świadomi wagi zmian, jakie zaszły w algorytmach wyszukiwarki Google, a przecież 95% polskich internautów, co miesiąc czerpie z niej wiedzą o świecie, produktach i usługach. Największa na świecie wyszukiwarka internetowa, która w Polsce ma pozycję monopolisty, od 26 kwietnia 2015 roku lepiej pozycjonuje strony przyjazne dla użytkowników mobilnych. Od dłuższego czasu preferuje strony z regularnie aktualizowaną treścią, w szczególności gdy ta zawartość to video oraz bierze pod uwagę popularność danego artykułu, infografiki, odcinka audycji lub programu w serwisach społecznościowych. Sprawdza czy dana treść wywołuje emocje, czy jest pozytywnie oceniana, czy użytkownicy chętnie dzielą się nią ze znajomymi…

Jednocześnie Google wnikliwie analizuje odnośniki kierujące do naszych treści. Usuwa z wyników wyszukiwania strony sztucznie generujące ruch, i gorzej pozycjonuje te, które nie budują zaangażowania użytkowników. Wszystko po to by w wynikach wyszukiwania prezentować treści, których poszukują internauci, a nie tych, które chcą nam wcisnąć spece od marketingu przy wsparciu firm od pozycjonowania.

To ogromna szansa dla mikro i małych przedsiębiorców, firm które zajmują rynkowe nisze, lokalnych biznesów usługowych, specjalistów wąskich dziedzin pracujących na własny rachunek, którzy potrafią ciekawie dzielić się swoją wiedzą i pasją. Jeśli będziecie uczciwi w tym co robicie zarówno Google jak i media społecznościowe będą waszym wsparciem.

Dziś rozwój mediów własnych powinien być priorytetem dla przedsiębiorstwa, które chce prowadzić skuteczne działania marketingowe w Internecie. Regularnie tworzone treści, prezentowane na stronie przyjaznej użytkownikom mobilnym, wzbogacone materiałami multimedialnymi, to inwestycja długoterminowa, która przełoży się na zwiększenie ilości i częstotliwości odwiedzin strony. A stali użytkownicy to wasi przyszli klienci…

Na dzisiaj to już wszystko. Dodaj komentarz jeśli wpis skłonił cię do refleksji albo podziel się nim na swoim profile społecznościowym. Dasz wyraźny sygnał innym użytkownikom, że powyższy cykl wart jest uwagi.

W kolejnym odcinku serii Podstawy e-marketingu rozwinę temat mediów pozyskanych. Skupię się na roli, do której zostały stworzone.