Klinika stomatologiczna na Facebook
Strona na Facebook była częścią kampanii wizerunkowej kliniki, która obejmowała zmianę wystroju placówek, budowę nowej strony firmowej, uruchomienie stron placówek w aplikacji na smartfony Foursquare, pozycjonowanie i płatne reklamy w wyszukiwarce Google.
WYZWANIE
- Budowanie wizerunku kliniki jako EKSPERTa w dziedzinie zdrowia jamy ustnej.
- Kształtowanie nawyku regularnych wizyt kontrolnych u obecnych pacjentów kliniki.
- Dotarcie do pacjentów z innych dzielnic, którym zależy na wysokiej jakości usług stomatologicznych.
INSIGHT
Strach przed dentystą jest zjawiskiem powszechnym. Dlatego znaczny odsetek pacjentów zgłasza się do kliniki dopiero w sytuacji wymuszonej tj. bólu zęba, doznanie urazu (np: wybicie zęba) lub uszkodzenia protezy.
Blisko 90% przykrych zabiegów będących udziałem pacjentów w gabinecie można uniknąć prawidłowo dbając o higienę jamy ustnej oraz poddając się regularnym kontrolom.
Podczas organizowanych przez klinikę dni otwartych przewijają się wciąż te same osoby.
ROZWIĄZANIE
Podczas „startu strony na Facebook” publikowane posty podzielone zostały na 5 kategorie tematycznych:
- promocja treści poradnikowych – przygotowanych przez zespół dziennikarek magazynu kobiecego,
- plansze edukacyjne – skupiające się na właściwych nawykach żywieniowych, pozytywnych aspektach dbania o higienę jamy ustnej, itd.
- oferty promocyjne – okazje cenowe na usługi i produkty stomatologiczne dostępne w klinice.
- treści rozrywkowe – dzielenie się filmami z YouTube, DailyMotion przedstawiającymi w sposób humorystyczny (kabaretowy) tematy stomatologiczne.
- informacyjne – promocja wydarzeń offline tj. Biała Sobota, przedszkolaki w klinice (wycieczka), działania profilaktyczne w przedszkolach.
Dostęp do treści publikowanych na Facebook był także z poziomu strony firmowej. Co zachęcało osoby posiadające konta na Facebook do aktywnego komentowania, dzielenia się i polubienia publikowanych prze nas treści.
WYNIKI
Poniższe statystyki dotyczą dwóch pierwszych miesięcy od restartu strony klinki na Facebook. W tym okresie skupiliśmy się na budowie zasięgu strony wśród osób po 25 roku życia, w szczególności kobietach (ze względu na większą systematyczność) z dzielnic Warszawy w których klinika miała swoje placówki. Działania na Facebook (tj. oferty promocyjne, konkursy) skoordynowane były z działaniami w aplikacji na smartfony Foursquare oraz wydarzeniami w placówkach. Premiowana była fizyczna obecność pacjentów i potencjalnych pacjentów w klinice oraz dzielenie się tą informacją ze znajomymi.