Responsywna strona kliniki stomatologicznej
Strona firmowa była częścią kampanii wizerunkowej kliniki, która obejmowała zmianę wystroju placówek, reaktywację strony na Facebook, uruchomienie stron placówek w aplikacji na smartfony Foursquare, pozycjonowanie i płatne reklamy w wyszukiwarce Google.
WYZWANIE
- Nowoczesne podejście do pacjenta. Zarówno w placówkach stacjonarnych, stronie firmowej jak i profilach w serwisach społecznościowych.
- Odejście od koncepcji lokalnego gabinetu na rzecz specjalistycznej kliniki stomatologicznej z placówkami, po obu stronach Warszawy.
- Pokazanie kompetencji personelu. Kilkudziesięciu lekarzy o specjalizacjach w różnych aspektach leczenia chorób zębów.
- Utrzymanie rodzinnego charakteru kliniki, która dba o zdrowie pacjentów od urodzenia do późnej starości.
INSIGHT
Na przestrzeni ostatnich lat znacząco wzrosła sprzedaż smartfonów i tabletów. Coraz więcej osób używa ich także do poszukiwania informacji lub opinii o produktach lub usługach. Zwykle smartfony służą do poszukiwania informacji na szybko, kiedy jesteśmy poza domem lub w sytuacji gdy nie możemy użyć komputera.
Zapytania – niezależnie od używanego w danej chwili urządzenia – dotyczą w głównej mierze godzin otwarcia placówek, telefonów kontaktowych pozwalających na rezerwację wizyty, rzadziej sprawdzenia dostępności konkretnego specjalisty, a w przypadku sytuacji wymuszonych dodatkowo mają charakter lokalny (pacjenci szukają placówki w pobliżu domu, miejsca pracy, lub po drodze).
Branża stomatologiczna, ale i medyczna ogólnie jest zacofana w wykorzystaniu narzędzi internetowych w stosunku do innych branż.
ROZWIĄZANIE
W roli odwracaczy uwagi od przyszłej wizyty w poczekalniach zamontowano telewizory, na których emitowane są kanały informacyjne. Pojawiły się czytelne informacje o darmowym WiFi dla pacjentów oraz charakterystyczne naklejki zachęcające do meldowania się w klinice za pomocą aplikacji Foursquare. Więcej na ten temat przeczytasz w Klinika stomatologiczna Gordent na Foursquare.
Na bazie insightu stworzyliśmy także zupełnie nową stronę internetową. Główne zmiany to:
- przejrzysty i prosty w obsłudze system do zarządzania treściami (tekstami, zdjęciami, strukturą informacji) na stronie,
- responsywny layout – strona jest funkcjonalna i estetyczna zarówno na komputerach, tabletach jak i smartfonach, z mocnym wyeksponowaniem informacji kontaktowych,
- strona zespół – baza lekarzy ze specjalizacjami, zdjęciami i doświadczeniem zawodowym powiązana z harmonogramem dyżurów w każdej z placówek kliniki,
- strona z harmonogramem dyżurów lekarzy – z mechanizmem filtrowania oraz powiązana z zakresem usług i ich cenami,
- strona zyskała także część poradnikowo – informacyjną mającą na celu edukację pacjentów w zakresie higieny i profilaktyki stomatologicznej, gdzie na start przygotowano kilkanaście artykułów,
- powiązanie strony z fanpage na Facebook.
Inauguracji nowej strony oraz odświeżonemu wizerunkowi kliniki towarzyszyły gównie kampanie w Google, Facebook i Foursquare (ze względu na możliwości geolokalizacji reklam) oraz w magazynach online dla kobiet 30+.
WYNIKI
- średnio 4 razy wrosła ilość zapytań w Google o treści: gordent ursynów i gordent gocław – do pacjentów dotarła informacja, że Gordent ma 2 placówki (ważna informacja z punktu widzenia klienta),
- o 300% wzrosła ilość bezpośrednich wejść na stronę tj. przez wpisanie w wyszukiwarce adresu strony kliniki,
- o 125% wzrosła liczba osób wchodzących na stronę kliniki z urządzeń mobilnych (smartfon, tablet),
- o 43% wzrosła liczba wejść na stronę kontakt i związanych z nimi zapytań poprzez formularz kontaktowy,
- o 40% wzrósł średni czas spędzany przez użytkownika na stronie,
- pojawiły się pierwsze opinie o lekarzach na serwisach typu znanylekarz.pl oraz zapytania o lekarzy na forach dyskusyjnych.
- strona zespół stała się trzecim najczęściej odwiedzanym miejscem na stronie kliniki.
Ponadto z miesiąca na miesiąc można zaobserwować w klinice coraz więcej osób proszących o hasło do WiFi oraz korzystających z urządzeń elektronicznych w recepcji.