Polacy są jednym z czterech najmniej tolerancyjnych narodów dla reklam wideo, a najskuteczniejszą metodą przekonania widza do obejrzenia reklamy jest oddanie mu nad nią kontroli. Jednym ze sposobów jest możliwość pominięcia reklamy. Poznaj najważniejsze cechy reklamy wideo, które zmniejszą prawdopodobieństwo pominięcia.

Jeśli da się im wybór, ludzie nie zawsze pomijają reklamy wideo.

AdReaction: Tworzenie wideo w cyfrowym świecie; MillwardBrown, 2015.

Więcej informacji na temat oglądalności wideo w Polsce znajdziesz w szerszym omówieniu raportu we wpisie: Wideo w świecie wielu ekranów.

1. Jest zabawna

Fakt, że coś jest dla nas zabawne wcale nie oznacza, że dla innych także będzie śmieszne, dla niektórych może być wręcz obraźliwe. Stworzenie reklamy, która rozbawi widza jest niezwykle trudne, ale jeśli się to uda to wysiłek zostanie nagrodzony. Bo zabawna reklama jest najrzadziej pomijana.

Przykładem wideo, które odniosło spektakularny sukces mierzony sprzedażą produktu jest reklama dezodorantów toaletowych Poo~Pourri.

Reklama wideo powinna być zabawna.
Reklama wideo powinna być zgodna z zainteresowaniami odbiorcy.

2. Dotyczy kategorii zainteresowań

Kontekst w jakim reklamujemy produkt także w przypadku reklam wideo jest niezwykle istotny. Zaraz po humorze to najsilniejszy środek przeciwdziałający pominięciu reklamy.

Z pewnością mocnym wsparciem są dostępne już także w Polsce mechanizmy pozwalające targetować reklamę wideo „po zainteresowaniach odbiorców” w mediach społecznościowych.

3. Dotyczy marki, którą widz jest zainteresowany

Jeśli osoba do której docieramy z reklamą jest na wczesnym etapie pogłębiania wiedzy o produkcie lub dopiero stara się dokonać wyboru produktu z danej kategorii, to jej tolerancja w odniesieniu do reklam wideo marek, którymi jest zainteresowana jest znacznie wyższa. To niezwykle istotne szczególnie w naszym regionie Europy gdzie tolerancja na reklamy wideo jest najmniejsza na świecie.

Trzeba tylko pamiętać by marka została pokazana w pierwszych kilku sekundach reklamowego filmu. Dlaczego? Zobacz w 3 reklamy wideo odporne na pominięcie.

Reklama wideo powinna być marki, którą widz jest zainteresowany.
Reklama wideo nie zostanie pominięta jeśli widz coś za to dostanie.

4. Dostanie coś w zamian

To sytuacja w której dana osoba otrzymuje korzyść w zamian za obejrzenie reklamy wideo.

To popularne rozwiązanie w darmowych grach na smartfony lub tablety. W zamian za obejrzenie reklamy gracz może otrzymać nagrodę w postaci punktów premium, których nie może nazbierać grając, a wyłącznie kupić za prawdziwe, a nie wirtualne pieniądze. Zwykle zdobyte w ten sposób punkty pozwalają zrobić coś w grze szybciej albo kupić rzecz niedostępną w modelu darmowym.

5. Jest intrygująca

Reklama wideo, która od pierwszych sekund emisji wzbudzi zainteresowanie widza.

Mistrzostwo świata w tej kategorii przy jednoczesnym połączeniu z humorem osiągnął producent prezerwatyw Durex.

Reklama wideo powinna być intrygująca.